10.12.2015

Тенденції на ринку с/г техніки іноземного виробництва у 2015-2016 роках

купить запчасти к тракторам 2016
Український аграрний сектор переживає складні часи, переживаючи негативний вплив відразу кількох факторів. З одного боку дефіцит техніки, який за різними даними досягає близько 40-45%, та зношеність існуючої. З іншого велика інфляція і залежність від імпортної техніки, що в сукупності сильно б'є по вітчизняним аграріям. Але незважаючи на складну економічну ситуацію, багато імпортерів не поспішають викреслювати український ринок.
Так і керівництво компанії StuarAgro вірить в кращі часи, та пропонує широкий спектр запчастин до тракторів, комбайнів та іншої с/г техніки каталог усіх запчастин дивіться тут.

Поточна ситуація в Україні

Значна частина с/г техніки в Україні зношена на 80%, через що спостерігаються втрати врожаю. На етапі проведення весняно-польових робіт втрачається від 1,5 до 2 млн. т. зерна, ще 7 млн. т. втрачається через збільшення термінів його збору. Якщо до цього додати, що зношені двигуни з'їдають на 15% більше пального, ніж нові, то картина виходить безрадісна. Але чому не відбуваєтся оновлення технічного парку?

Основні причини, на думку експертів, такі:

  • відсутність держпідтримки;

  • відсутність дешевих кредитів і оборотних коштів у сільгоспвиробників;

  • низька конкурентоспроможність техніки вітчизняного виробництва.

В принципі в економічно розвинених країнах сільське господарство дотується державою. Але якщо порівняти ВВП на душу населення, то наша країна в аутсайдерах навіть на тлі інших країн СНД. За даними Світового банку, в нашій країні цей показник в 1990 р становив $ 6797, а в 2012-му підріс до $ 8789. Білорусія мала куди менший зачепив, але не знищила промисловість і сільське господарство, тому результат очевидний: відповідно $ 5229 і $ 17619. Росія - $ 8 021 і $ 24 114, Казахстан - $ 8234 і $ 23211. У Польщі в 1990 р ВВП був нижчим, ніж у нас, - $ 5991, але до 2012-го піднявся до $ 23649.

У таких умовах не дивно, що аграрії зараз віддають перевагу не дуже дорогий техніці для обробки землі. При цьому дорогі покупки (наприклад, нові комбайни) фермери поки відклали до кращих часів. Все частіше аграрії відають перевагу орендені техніки, а не покупці.

Також на динаміку продажів техніки впливає комплекс сторонніх чинників: військові дії на сході країни, девальвація гривні, ймовірність введення мит на імпорт с / г обладнання та ціни на аграрну продукцію, ціни на запчастини до с/г техніки. Враховуючи все вищеперелічене, очікувати зростання продажів тракторів і комбайнів в цьому році не варто.

Імпорт і дилери

Українські аграрії в основному закуповують трактори виробництва США, Білорусі та Німеччини. До 2012 року велика частина тракторів закуповувалася в Білорусі, однак починаючи з 2013 року пальму першості в цьому висококонкурентному сегменті зайняли американські моделі. На третьому місці Німеччина. Продажі з цієї країни дуже активно росли в 2010 і 2011 роках, а в 2013 показали падіння.

Схожа ситуація і в сегменті сільгоспмашин і обладнання. Ця техніка в Україну надходить в основному із США, Німеччини, Франції. Домінуюче становище на ринку з часткою більше 50% займають Німеччина і США, поставки з яких у 2009-2013 рр. склали $ 700 млн і $ 650 млн відповідно. У 2013 році частка Німеччини в імпорті склала 29%, а частка США - 28%.

Незважаючи на всю складність політичної ситуації і падіння продажів, світові лідери з виробництва техніки свої дилерські і філіальні мережі не скорочують, і навіть навпаки розишрюють. Окремі компанії вирішили провести розпродаж своїх стоків за фіксованим курсом. Для стимулювання попиту деякі виробники запустили спільно з дилерами програму Трейд-ін для українського ринку. Всі разом ці процеси імітують життя ринку.

Скорочення світового ринку

Деякі експерти, опираючись на оптимістичні економічні прогнози на 2016 рік, обережно висловлюють думку про поліпшення ситуації. Причиною тому є скорочення світового ринку сільскогосподарьскої техніки в 2015 році на 7-10% і прогноз на скорочення ще на 6% в 2016 році. Таке падіння зумовлено перенасиченням європейського та американського ринків, так що виробники переорієнтуються на нові перспективні ринки, подекуди йдучи поступки.